שביל הגולן מקטע 2

מקטע מס' 2 של שביל הגולן מתחיל בבקעת יעפורי הסמוכה לברכת רם המרהיבה, ומסתיים באנדרטת פלס"ר של חטיבה 7, שם נמצא חניון לילה איכותי. אורך המקטע 12 קילומטרים, וזמן הצעידה בו הוא חמש עד שש שעות. במאמר זה נדבר על המסלול העובר מצפון לדרום כיוון שהוא קל יותר ומתאים לצועדים בכל הגילים. דרגת הקושי במקטע 2 מוגדרת בינונית, אז אם אתם צועדים עם הקטנטנים, והם קצת מתקשים, תוכלו לוותר על הטיפוס להר אודם, להישאר על המסלול ולהמשיך לצעוד עד לחניון הלילה. מוכנים לצאת לדרך? הכינו את התרמילים, את הצידה ואת מצב הרוח ובואו נתחיל.

קצת על המקטע

שביל הגולן מקטע 2 מתחיל בדיוק במקום שבו מקטע 1 מסתיים – בבקעת יעפורי. אם אתם ממשיכים את מקטע 1, ודאי תרצו לעשות זאת לאחר מנוחת לילה בחניון הלילה בבקעת יעפורי. אם אתם צועדים בכל מקטע בנפרד, אתם יכולים להגיע ישירות לנקודת ההתחלה ליד כפר מסעדה ולהתחיל לצעוד עד לנקודת הסיום. לחלופין אתם יכולים להשאיר את המכונית בסמוך לנקודת הסיום ולעלות על אוטובוס עד לנקודת ההתחלה.

יער אודם שביל הגולן מקטע 2
קרדיט: אתר תיירות גולן

מסלול מקטע 2 - שביל הגולן - מברכת רם לאנדרטת פלס"ר של חטיבה 7

אוכל, מים והוראות בטיחות

במקטע 2 יש שתי נקודות הצטיידות, האחת בכפר מסעדה והשנייה בקיבוץ אל־רום. נקודות המים נמצאות במושב אודם וביער אודם. הקפידו לצאת לדרך אחרי שהצטיידתם כראוי במים, כובע ונעלי הליכה נוחות. שימו לב ואל תרדו מהשביל המסומן, זכרו שהוא עובר בסמוך לשדות מוקשים, כמו כן אל תיכנסו לשטחי אש. אם אתם עוברים ליד גדרות בקר או דרך שערים, שמרו על הגדרות והשתדלו לסגור את השערים לרווחת החקלאים באזור. שימו לב, הלינה מותרת רק בחניוני הלילה ולא על השביל או במקומות שאינם מוסדרים. אין להדליק מדורות מתחת לעצים או לעזוב מדורות ללא השגחה. אנא מכם אספו את הפסולת שלכם כדי לשמור על יופיו של הטבע ועל ההנאה של שאר  המטיילים.

להרגיש את הגולן ולהתפעם מהנוף

התחלתם לצעוד? מצוין. השביל יוביל אתכם לתצפית מרהיבה על ברכת רם ומשם דרך מטעי התפוחים והדובדבנים (זכרו לראות ולא לטעום!) עד ליער אודם, שהיא שמורת היער הגדולה ביותר ברמת הגולן. בשמורת יער אודם תוכלו להכיר את כל שלושת זני האלונים הצומחים בארץ – אלון מצוי, אלון תבור ואלון התולע וליהנות מפריחה עונתית משגעת. משמורת יער אודם אפשר להעפיל לפסגת הר אודם ולהתמוגג מתצפית נהדרת על היער, על מושב אודם, על הכפרים מסעדה ובוקעתא ועל התילים הגעשיים בקרבת מקום. מפסגת הר אודם יורדים בצעידה קלילה וממשיכים עד לנקודת הסיום של השביל באנדרטת פלס"ר 7. נקודת הסיום סמוכה לקיבוץ אל־רום, ושם מחכים לכם חניון לילה נוח או אכסנייה משודרגת בקיבוץ אל־רום. אם תבחרו לא להעפיל לפסגת הר אודם תוכלו להמשיך היישר לחניון הלילה, אך מומלץ מאוד להתאמץ ולכבוש את היעד המיוחד הזה.

אנדרטת פלסר 7

צילום תיירות גולן

 למי מתאים המסלול?

מקטע 2 של שביל הגולן מתאים למיטיבי לכת אך לא רק – גם משפחות עם ילדים קטנים יכולים ליהנות ממנו. אם אתם צועדים עם הילדים, זכרו שמדובר בהליכה ארוכה שנמשכת חמש עד שש שעות וכוללת העפלה לפסגת הר אודם. אומנם אינכם חייבים להעפיל עד לפסגה אך כדי להשלים את המקטע בזמן סביר עליכם להתמיד בקצב צעידה אחיד.

באיזו עונה מומלץ לצעוד?

העונות המומלצות לצעידה במקטע 2 של שביל הגולן הן הסתיו, האביב והקיץ. בחורף אפשר ליהנות מהליכה רגלית ולא מאומצת בימים בהירים ונעימים. בקיץ חם מאוד, וצריך לשמור על כללי הצעידה בחום ולהקפיד על שתייה מרובה.

הגעתם לנקודת הסיום? במתחם התיירות והנופש של קיבוץ אורטל תוכלו להירגע מתלאות היום, לנוח היטב ולצבור כוחות למקטע הבא. אתם מוזמנים!

שביל הגולן - מקטעים