מסלולי ריצה מומלצים בצפון

פורסם בתאריך 11.02.24

אם אתם מחפשים חוויה ריצה מהנה, מאתגרת ויפהפייה, כנסו לאוטו וסעו לצפון. אתם כבר בצפון? מצוין! קומו מוקדם, עלו על נעלי הריצה, וצאו לדרך. הצפון הוא שם קוד למקומות היפים ביותר בארץ. ואם אתם חובבי ריצה מושבעים, כל גדה, שביל מטיילים, כביש עפר או שוליים הם מסלולי ריצה מוסווים ומדהימים. ואם כבר אנחנו רצים כל הדרך עד לצפון, מה דעתכם להצפין עד רמת הגולן ולהעלות קצת את רמת הקושי? מוכנים לאתגר? קדימה, בואו נצא לדרך. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על מסלולי ריצה מדהימים לכל הרמות בצפון.

 

לרוץ בהרי גולן ובגליל

רמת הגולן היא לא רק יעד אולטימטיבי למטיילים ולנופשים, יש בה גם מאגר בלתי נדלה של מסלולי ריצה מאתגרים למביני עניין. גם בחופשה המשפחתית לא כדאי לזנוח את שגרת האימון היומית, ומומלץ מאוד לנצל את שעות הבוקר המוקדמות כדי להתוודע להרי הגולן דרך הרגליים. זה לא סוד שברמת הגולן יש כמה מסלולי ריצה מדהימים שאי אפשר לוותר עליהם. אבל אתם צריכים להביא בחשבון את רמת הקושי ולהיערך לאתגר אמיתי. 

 

כך תתכוננו לריצה בכל אחד מהמסלולים בצפון 

לפני שתצאו לדרך, הביאו בחשבון כמה כללים בסיסיים שיעזרו לכם לצלוח את המסלול בשלום וליהנות מהערך המוסף שלו:

  • התארגנו כראוי. לבשו בגדי ריצה נוחים ונעלו נעלי ריצה איכותיות. 
  • אל תשכחו בקבוק מים. 
  • התחילו לאט ושמרו על הקצב. ככל שתתקדמו, תוכלו להגביר את הקצב בהדרגה. 
  • הקשיבו לגוף. אם אתם מרגישים עייפים, הפסיקו לרוץ ועברו להליכה מתונה. 
  • אל תשכחו להתפעל מהנוף; הוא עוצר נשימה, ולא כדאי להחמיץ אותו. 

 

מסלול מעלה גמלא

מסלול מעלה גמלא הוא אחד המסלולים המפורסמים והפופולריים ברמת הגולן. אורכו חמישה קילומטרים, ורמת הקושי שלו בינונית. המסלול מתחיל בחניון מעלה גמלא ומטפס במעלה ההר עד לפסגה בגובה 1,134 מטרים מעל פני הים. המסלול צופה אל נופי הכינרת המרהיבים ואל רכס הרי החרמון. מסלול מעלה גמלא הוא מסלול מצוין לריצה כיוון שהוא מאתגר, יש בו הרבה יופי, והוא נותן הרגשת סיפוק. אומנם יש במסלול עליות תלולות אך גם הרבה מקומות למנוחה. מסלול מעלה גמלא הוא אתגר ריצה מעולה שיעזור לכם לשפר את רמת הכושר ולפרוץ את הגבולות האישיים שלכם. כשתגיעו לפסגה תבינו את זה; הנוף עוצר נשימה ותחושת ההצלחה מדהימה. 

 

מסלול נחל סמך

מסלול נחל סמך הוא מסלול יפהפה שמתאים בעיקר לטיולים בטבע אך גם לחובבי ג'וגינג שאין להם בעיה עם הרפתקאות ג'וגינג בטבע. אורך המסלול ארבעה קילומטרים, ורמת הקושי קלה. הגיעו לחניון נחל סמך וטפסו מעלה בשביל לצד גדת הנחל דרך האורנים, השיחים והפרחים. לאורך המסלול תמצאו מפלים קטנים ומדהימים. תוכלו להתרענן לידם או פשוט להתפעל מיופיים. מה מאפיין את מסלול הריצה בנחל סמך? קודם כל אתם, חובבי הריצה שמוכנים לעשות הכול כדי לא לשבור את שגרת הג'וגינג. כמו כן החורש המדהים, הצמחייה הפורחת, חיות הבר והטבע הפראי. אם אתם מחפשים מסלול ריצה קליל ומרהיב, בואו לנחל סמך.

 

מסלול מעלה פורייה

מבין כל מסלולי ריצה בצפון מסלול מעלה פורייה הוא אחד המאתגרים. אורכו שישה קילומטרים, ורמת הקושי שלו גבוהה. אז אם אתם מורגלים בריצות מאתגרות, אל תוותרו עליו. התחילו בחניון מעלה פורייה והעפילו במעלה ההר דרך המצוקים הצופים לנופים מרהיבים אל הפסגה, שם תמצאו את נקודת התצפית הגבוהה ביותר במצוק פורייה. אם אינכם מורגלים בריצה מאומצת ומאתגרת, שלבו בין ריצה ובין הליכה מתונה ותיהנו גם מהאימון הייחודי, גם מהנופים וגם מהעוצמה של הטבע.

 

מסלול שמורת נחל עמוד

מסלול נחל עמוד הוא מסלול קל ונוח שייתן לכם חוויית ריצה יוצאת דופן והרבה הזדמנויות להתרעננות במים הקרירים על רקע הנופים מרהיבים. אורך המסלול ארבעה קילומטרים. הוא מתחיל בחניון עין יקים, ממשיך לאורך הגדה ועובר דרך צמחיית נחלים עבותה ומעיינות מקסימים. הנופים המרהיבים מעשירים את מסלול הריצה המיוחד הזה ומאפשרים לכם לא רק לאתגר את עצמכם אלא גם ליהנות מריצה מושלמת בחיק הטבע.

 

מסלול סובב כינרת

מסלול סובב כינרת הוא מסלול יפהפה שמאפשר לכם לרוץ בהנאה כשלצידכם הכינרת במלוא תפארתה. אפשר להתחיל את המסלול בכל אחד מהמקטעים שלו ולרוץ לאורך שניים או שלושה מקטעים ואף יותר. אורך כל מקטע הוא מ־2 קילומטרים ועד 5 קילומטרים או יותר. אורך המסלול כולו 40 קילומטרים, ורמת הקושי שלו בינונית. אז בבחרו במקטע המועדף עליכם והתחילו לרוץ. מסלול סובב כינרת מקיף את ימת הכינרת ומוביל אתכם דרך דקלים, צמחים, שיחים, מצפורים, יישובים ועוד. אם הילדים אוהבים להצטרף אליכם לריצה היומית, קחו אותם למסלול סובב כינרת והראו להם מה זה אומר לרוץ בטבע. הם לא ירצו להפסיק. 

 

נופשים בצפון? התחילו את היום בריצת בוקר

יש כל כך הרבה יתרונות לריצה בצפון – נופים המרהיבים, אוויר צלול, טמפרטורות קרירות, מים נובעים ואתגרי כושר ייחודיים שאי אפשר למצוא בחדר הכושר; רק בטבע. בין שאתם נופשים בקיץ, ובין שאתם נופשים בחורף, אל תוותרו על מסלול ריצה אחד או שניים מהמסלולים המוצעים כאן. אם אתם אוהבים לרוץ עם בני הזוג, הילדים והחברים, קחו אותם איתכם ותיהנו מפעילות ממריצה ומגבשת בחיק הטבע. אל תוותרו על ריצה גם בימי חורף קשים, רכשו הליכון, שימו אוזניות ותתחילו לרוץ. מסלולי הריצה בצפון בכלל ובגליל העליון וברמת הגולן בפרט מתאימים לחובבי כושר ברמות שונות, אז חפשו את המסלול שמתאים לרמת הכושר שלכם ורוצו עליו בכל הכוח.

לא מפחדים מאתגרים? מצוין; בחרו את אחד המסלולים הקשים שדיברנו עליהם והתחילו לרוץ. שלבו בין ריצה קלה ובין הליכה מתונה ותפרצו את גבול היכולת שלכם. מחפשים מסלולי ריצה נוספים בצפון? תוכלו למצוא אותם באזור הכרמל, באזור הר מרון, באזור יער אודם ואפילו כאן אצלנו בשבילים של קיבוץ אורטל או בשמורת יער אורטל הסובבת את הקיבוץ. אם אתם מחפשים חוויית ריצה מהנה, מאתגרת וייחודית, הגעתם למקום הנכון. 

שרית מעיין - מדריכת טיולים

אודות מחברת המאמר
שרית מעיין - מדריכת טיולים

התשוקה של שרית להיות מדריכת טיולים החלה כבר בגיל צעיר. היא גדלה במשפחה של מדריכי טיולים ולמדה על הטבע הישראלי ועל היתרונות בגילוי נפלאות ישראל לילדים ולמבוגרים כאחד. מאז ועד היום, חידדה את כישוריה, וקהל לקוחותיה המשבחים אותה על הידע, המקצועיות והאדיבות שלה.

מאמרים שאולי יעניינו אותך:

הר אביטל ברמת הגולן
הר אביטל – כל מה שרציתם לדעת
ראיתם פעם לוע של הר געש קדום? הר אביטל הוא הר געש קדום אשר נמצ...
עין מוקש ברמת הגולן
עין מוקש – כל מה שרציתם לדעת
עין מוקש הוא יעד טיול אשר המתאים למטיילים ולנופשים שמגיעים א...
הר בנטל - ליד קיבוץ אורטל
הר בנטל – כל מה שרציתם לדעת
הר בנטל הוא הר געש רדום בצפון רמת הגולן ליד קיבוץ אורטל. ליד ה...