קטיף דובדבנים

פורסם בתאריך 13.03.23

האם חוויתם פעם את האביב בגולן? אין כמו האביב בגולן. באביב הגולן לובש חג, המרחבים מתעטפים בצבעים עזים, חיים ומרהיבים בצבע ופריחות האוויר צלול, אבן הבזלת הגולנית בוהקת בגווני שחור, הדובדבנים מתוקים, והמטעים פותחים שעריהם לקטיף. אין חופשה מרעננת יותר מחופשה אביבית בגולן, ואין בילוי מתאים יותר למשפחה מקטיף דובדבנים במטעים המוריקים ברחבי הגולן. אם אתם מגיעים לגולן לחופשה משפחתית, זוגית או  שאתם קופצים לביקור קצר של שבת, הכנו לכם כבר את הנקודה הראשונה בדרך – קטיף דובדבנים לכל המשפחה. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על האטרקציה המבוקשת והמתוקה ביותר בגולן.

 

התגעגעתם לדובדבנים? גם אנחנו!

אם תשאלו כל אחד מתושבי הגולן מה הדבר שהכי מייצג את חבל הארץ היפה ביותר בעולם, התשובה תהיה מיידית וחד־משמעית – דובדבנים! מטיילים, תיירים ונופשים נהנים להגיע מדי שנה למטעי הדובדבנים, וזה לא מפליא. כשהשלוליות מתייבשות, האביב מפציע ומזג האוויר מתחמם, עצי הדובדבנים פורחים במלוא תפארתם והפירות המתוקים והמופלאים שלהם מבשילים. הזמן המתאים ביותר לפעילות קטיף דובדבנים ברמת הגולן, הוא מאמצע האביב ועד סוף הקיץ, ממאי ועד אוגוסט. אז אם התגעגעתם לדובדבנים שלרמת הגולן או אם אף פעם לא קטפתם דובדבנים ברמת הגולן (אז הגיע הזמן!), עכשיו זה הזמן הטוב ביותר לפעילות משפחתית מגבשת במטעי הדובדבנים בגולן.

קטיף דובדבנים בקיבוץ אורטל

הכירו את הדובדבן

למעשה אין ישראלי שלא יודע מה זה דובדבן ולא התענג על עסיסיותו הרכה ועל טעמו החלומי.  המקום הטוב ביותר לפגוש בו את הדובדבנים הוא בטבע במטע ואם אפשר להנות מאטרקציה מיוחדת לכל המשפחה על הדרך- מה טוב.

ידעתם שבגולן יש מספר זנים של דובדבנים? הדובדבן המתוק והדובדבן החמוץ. עצי הדובדבנים מטבעם גבוהים ועבותים, אך במטעי הגולן צמיחתם מוגבלת כדי להקל על הקוטפים הקטנטנים שמגיעים לקטיף מדי שנה. עצי הדובדבנים זקוקים לאקלים קר כדי לצמוח ולגדול, ולכן החורף הקר של הגולן מושלם בשבילם. בבוא האביב לאחר הפשרת השלגים העצים מוכנים להניב פירות, והמטעים בשלים למבקרים. רוצים להכיר את הדובדבנים של הגולן מקרוב? יש רק דרך אחת לעשות זאת, טיול לגולן!

 

דובדבנים – עובדות מרתקות שלא ידעתם

עצי הדובדבן נפוצים באסיה, באירופה ובצפון אמריקה. הידעתם שיצואניות הדובדבנים הגדולות ביותר בעולם הן איראן, טורקיה וארצות הברית? עד שהגולן שלנו יגיע לתפוקה מסיבית כמו של היצואניות הגדולות הללו, אתם יכולים לנצל את השפע הכמעט אין־סופי של הדובדבנים בקיץ, ויפה שעה אחת קודם.

קטיף דובדבנים ברמת הגולן

 

מה עושים בקטיף דובדבנים בגולן?

קטיף דובדבנים בגולן הוא קטיף עצמאי, ולכן זוהי אחת האטרקציות המוכרות והמבוקשות בגולן. מגיעים למתחם הקטיף עם כל המשפחה ומקבלים 'נספק' שהוא מן סלסלה המשמשת אתכם בעת הקטיף ופשוט מתחילים לקטוף (ולאכול!). אפשר לבלות בקטיף החל מכמה שעות ועד יום שלם. אפשר לאכול את הדובדבנים בזמן הקטיף, ואפשר גם לארוז אותם ולשלם בעבורם ביציאה מהמתחם. אם אתם רוצים ליהנות מפיקניק משפחתי נינוח בלב המטעים, אתם יכולים להביא איתכם מחצלת, צידנית וערכת קפה, למצוא פינה נעימה בין העצים, לאכול בנחת ולקנח בדובדבנים מתוקים. משך הבילוי ואיכות הבילוי תלויים בכם, אז עשו לעצמכם ולילדים טובה ותיהנו מכל רגע. ומה תעשו עם הדובדבנים שקטפתם במו ידיכם? לא חסר! תאכלו לאכול אותם כמו שהם, אך גם תוכלו- לבשל איתם, להשתמש בהם בסלט, לאפות איתם, להשתמש בהם בהכנת קוקטיילים מיוחדים, להכין ריבה, ג'ל או מיץ טעים. ובקיצור? לא חסר.

קטיף דובדבנים באורטל

מי יכול להשתתף בקטיף דובדבנים בגולן?

כולם! לקטיף דובדבנים בגולן מוזמנים קוטפים בכל הגילים, ובמיוחד הקטנטנים שנהנים מהצצה לעולם החקלאות ולומדים על הפרי ותהליך הקטיף. קטיף דובדבנים בגולן הוא אטרקציה בלתי נשכחת שמראה לילדים את ההיבטים השונים של גידול דובדבנים, מלמדת אותם על העבודה הקשה שנלווית לכך וממלאת אותם בהשראה ובכבוד לטבע, לאדמה ולחקלאים הטובים של הגולן. אז לא משנה בני כמה אתם, אף פעם לא מוקדם או מאוחר מדי לקטוף דובדבנים.

הגולן מחכה לכם, וגם הדובדבנים. אתם באים?

מבצע מיוחד לעונת הדובדבנים 2023 כאן

שרית מעיין - מדריכת טיולים

אודות מחברת המאמר
שרית מעיין - מדריכת טיולים

התשוקה של שרית להיות מדריכת טיולים החלה כבר בגיל צעיר. היא גדלה במשפחה של מדריכי טיולים ולמדה על הטבע הישראלי ועל היתרונות בגילוי נפלאות ישראל לילדים ולמבוגרים כאחד. מאז ועד היום, חידדה את כישוריה, וקהל לקוחותיה המשבחים אותה על הידע, המקצועיות והאדיבות שלה.

מאמרים שאולי יעניינו אותך:

עין צנובר (גן ראובן)
5 מעיינות ברמת הגולן
אחת ההנאות הגדולות ביותר בקיץ הישראלי החם היא טבילה מרעננת ב...
רמת הגולן
רמת הגולן – עובדות מעניינות שלא הכרתם
רמת הגולן הוא חבל ארץ ייחודי. הוא עשיר באוצרות טבע מדהימים, ב...
טיול ברמת הגולן
4 מסלולי טיול ברמת הגולן בחורף
בעיני ישראלים רבים רמת הגולן הוא חבל ארץ מהיפים ביותר בישראל...