המלצה ליום כיף ברמת הגולן

פורסם בתאריך 25.11.23

מתי בפעם האחרונה הרשיתם לעצמכם נופש אמיתי? אנחנו יוצאים לחופשות כל הזמן אך לא באמת מרגישים בחופש. למה? כי אנחנו כל הזמן עסוקים, צריך לחקור ולתכנן ולבדוק ולברר ולחפש ולוודא שהילדים מרוצים ולרוץ אחר האתר הבא ולאתר את האטרקציה הבאה ולחשוב על היעד הבא ועוד ועוד ועוד.

הבנתם את הרעיון, נכון? חופשה אמיתית, כזאת שמרגיעה את הנפש, מרפה את האיברים, מעוררת את החושים ומחדירה בנו כוחות מחודשים, היא לא חופשה שצריך לעבוד בה, ולא משנה כמה היעד שהגעתם אליו הוא פופולרי ויוקרתי, חופשה אמיתית היא חופשה שמזינה אותנו – את הגוף, את הנפש, את הנשמה ואת הלב – ומשאירה בנו טעם של עוד. כזאת היא חופשה בקיבוץ אורטל שבצפון רמת הגולן.

השתכנעתם? מוכנים לאפשר לחופשה הבאה שלכם לעשות את מה שחופשה צריכה לעשות? נהדר! כדי שתוכלו להרגיש חופשיים עד הסוף, תכננו לכם יום כיף מהמם שלא ישאיר אתכם אדישים. הכול כבר מוכן, אתם רק צריכים להגיע, לעקוב אחר ההוראות וליהנות. רואים כמה זה קל? ככה בדיוק חופשה צריכה להיראות. בואו נתחיל.

סיכום מסלול ליום כיף ברמת הגולן

  • נקודות עצירה: 6.
  • אורך המסלול ברכב: 26 קילומטר.
  • זמן נסיעה משוער: 33 דקות.
  • עונה מומלצת: קיץ, סתיו ואביב.
  • קישור למסלול המלא בגוגל מפות הכולל את כל התחנות: לחצו כאן.

יום כיף ברמת הגולן

 

תחנה ראשונה – היכרות עם הסביבה

הגעתם לקיבוץ אורטל, עשיתם צ'ק אין, קיבלתם מפתחות לצימר, הכנסתם את המזוודות, שתיתם אספרסו מהיר במרפסת העץ הצופה לנוף רמת־גולני משגע, ו־? מה עכשיו? או, כאן הצוות שלנו נכנס לתמונה. כמו בכל חופשה טובה, גם בחופשה הזאת אתם צריכים להתחיל בהיכרות עם הסביבה. והאמת היא שבמתחם התיירות והנופש של קיבוץ אורטל אין דרך טובה יותר להכיר את הסביבה מטיול רגלי בשבילי הקיבוץ הירוקים. אין מה לעשות, יום כיף ברמת הגולן חייב להתחיל ברגליים.

לינה בקיבוץ אורטל

תחנה שנייה – סיור טעימות ביקב תל שיפון וארוחת בוקר אותנטית

יקב תל שיפון (יקב אורטל לשעבר) ממוקם 5 דקות הליכה ממתחם האירוח. סיור ביקב הוא חוויה בפני עצמה והזדמנות חד־פעמית להתוודע לרזי הייננות הרמת־גולנית המסורתית. הרי יין זה שם נרדף לרמת הגולן, ולפי ההיגיון הזה יום כיף בגולן צריך לכלול סיור ביקב. איזה מזל שהיקב ממש קרוב לצימר! סביב יקב תל שיפון תגלו את הכרמים של הקיבוץ. אם תגיעו בעונה המתאימה, מבט חפוז על הכרמים יגלה לכם גפנים עשירות ומוריקות הנושאות אשכולות של ענבים עסיסיים בסגול, באדום ובירוק.

מדהים לחשוב שאת כל הטוב הזה של הטבע תטעמו ממש בעוד זמן קצר בסיור מודרך מרתק שימלא אתכם בניחוחות ובטעמים. אבל רגע, לפני סיור הטעימות תוזמנו לארוחת בוקר רמת־גולנית אותנטית במסעדת היקב ותתענגו על גבינות מקומיות שהוכנו באהבה, על סלטים, על מטבלים, על מאפים ועל משקאות חמים מפנקים. הרשו לעצמכם להתמסר לחוויית הטעמים המיוחדת הזאת כאן, במקום המיוחד הזה, בצפון רמת הגולן.

לאחר שתסיימו את הארוחה (ולא רגע לפני!) יתחיל סיור הטעימות ביקב. זוהי הזדמנות מצוינת גם בשבילכם וגם בשביל הילדים ללמוד על תורת הייננות ולהכיר את היינות המובילים של רמת הגולן. נכון, הילדים אולי לא יוכלו לטעום ממש, אבל הם לא יישארו אדישים לכרמים, לגפנים, לענבים ולכל מה שנוגע לתהליך הפקת היין, אנחנו מבטיחים לכם.

כוס יין סלט וגבינות ביקב תל שיפון

 

תחנה שלישית – הר אביטל

הר אביטל (גם הוא הר געש רדום, אתם כבר מאמינים?) ניצב גבוה ואיתן מול הר בנטל. ארבעה קילומטרים מפרידים בין שני התאומים, ובערך שש דקות נסיעה. הבעיה היא שעל פסגת אביטל שוכן מוצב צבאי סגור, ולכן ההעפלה אליה אינה אפשרית. מה כן אפשרי? לטייל במורדות ההר בשמורת הר אביטל, למצוא איזו פינה נחמדה לפק"ל קפה איכותי, ליהנות מחורש אלונים השומר על השמורה, להתמוגג מצמחי הבר הנדירים שצומחים בה או להצטרף לשביליסטים הצועדים על שביל הגולן שעובר ממש כאן. אם אתם מגיעים בחורף, בכלל הרווחתם. קחו איתכם מזחלת שלג מאולתרת שהכינותם בעצמכם, חפשו לכם גבעה מושלגת נחמדה והתחילו לגלוש. מי אמר ששלג יש רק בחרמון?

הר אביטל

 

תחנה רביעית – מורשת קרב בהר בנטל

אמרתם הר אביטל, אמרתם הר בנטל. מדובר בתאומים זהים ובלתי נפרדים, ואי אפשר להעדיף אחד על פני השני. הר בנטל הוא המקום לתצפית מדהימה. איפה הר בנטל? עשרה קילומטרים מקיבוץ אורטל ועשר דקות נסיעה ברכב. מה זה הר בנטל? הר געש רדום (הייתם מאמינים?) שעליו מוצב צבאי שאינו פעיל. המוצב שימש בתחילה את הסורים ולאחר מכן עבר לצה"ל. המוצב האדיר הזה יעורר את הדמיון של הילדים שלא יפסיקו להתרוצץ בין שוחותיו. בזמן שהם מתרוצצים, אתם תוכלו להקשיב למסבירן שיתאר לכם בפרוטרוט את עלילות המקום או לשבת בקופי ענן, בית קפה מדהים שצופה לנוף פנורמי משגע. בין לבין תוכלו להתרשם ממיצגי אומנות מרתקים או להתמקם באיזו נקודה על הפסגה ופשוט לשאוף את האוויר הגולני הצלול. אפשר לבלות כאן שעה, ואפשר לבלות כאן יום שלם, אתם מחליטים.

הר בנטל

 

תחנה חמישית – שעת צוהריים במסעדת הבוקרים

רעבים? מצוין. זה בדיוק הזמן להתענג על ארוחת צוהריים דשנה במסעדת הבוקרים. איפה? בקיבוץ מרום גולן. מה יש שם? מה לא?! בשרים, דגים, ירקות צלויים, מנות שף מדהימות, קינוחים לתפארת וכל מה שחשבתם שאתם יודעים על גסטרונומיה, אבל לא באמת ידעתם, ועוד הרבה יותר. אם אתם רוצים שהילדים יהיו שקטים לשעה־שעה וחצי, קיבלתם.

 

תחנה שישית – קינוחים מטרלו – Mattarello

שעת אחר צוהריים היא שעה מתאימה לקפה ולמאפה, ולכן ממסעדת הבוקרים כבישי הגולן יובילו אתכם בחזרה אל קיבוץ אורטל היישר למטרלו, בית קפה וקונדיטוריה שכל כולו אהבה לאפייה, לתבשילים, למשקאות מצוינים ולכם. מוכנים לקבל את השקיעה עם כוס קפה מהביל ומאפה רווי ניחוחות? התרווחו במרפסת, צפו בנוף, הקשיבו לציפורים שסוגרות את היום ותנו לשעת השקיעה להפתיע אתכם ברוגע מושלם.

 

תחנה אחרונה – שנת לילה מתוקה בבקתת עץ מפנקת

אחרי יום כיף מדהים בצפון רמת הגולן הגיע הזמן להיכנס לצימר, להבעיר את הקמין (אם חורפי בחוץ) או להדליק את המזגן (אם קיצי בחוץ), וליהנות מלילה מתוק ראשון בחופשה משפחתית נהדרת. הצימרים של אורטל מאובזרים ומפנקים, ויש בהם כל מה שצריך לנופש משפחתי איכותי. מוכנים לצלול לשינה מתוקה? זה בדיוק הזמן, כי מחר יום חדש, והצוות שלנו כבר עובד על ההרפתקאות החדשות שלכם.

*אין באמור לעיל המלצה על בתי העסק הנזכרים בפוסט.

שרית מעיין - מדריכת טיולים

אודות מחברת המאמר
שרית מעיין - מדריכת טיולים

התשוקה של שרית להיות מדריכת טיולים החלה כבר בגיל צעיר. היא גדלה במשפחה של מדריכי טיולים ולמדה על הטבע הישראלי ועל היתרונות בגילוי נפלאות ישראל לילדים ולמבוגרים כאחד. מאז ועד היום, חידדה את כישוריה, וקהל לקוחותיה המשבחים אותה על הידע, המקצועיות והאדיבות שלה.

מאמרים שאולי יעניינו אותך:

יום כיף משפחתי בקיבוץ אורטל
יום כיף משפחתי בתיירות קיבוץ אורטל
הרבה אנשים חושבים שכדי לחוות יום שלם של אטרקציות צריך לנסוע ...
נחל ג'לבון ברמת הגולן
נחל ג'ילבון
נחל ג'ילבון, המכונה גם נחל דבורה, הוא אחד הנחלים המוכרים והאה...
עין צנובר (גן ראובן)
5 מעיינות ברמת הגולן
אחת ההנאות הגדולות ביותר בקיץ הישראלי החם היא טבילה מרעננת ב...