4 נחלים מומלצים ללא תשלום ברמת הגולן

פורסם בתאריך 15.10.23

מי מאיתנו לא אוהב לטייל בנחלי ארצנו? להשתכשך במים הקרירים והמרעננים; ליהנות מהנוף היפה, הפראי והבראשיתי; להתחבר לטבע ולהרגיש את עוצמתו? החיבור שלנו למים הוא טבעי, ואין כמו טיול בנחלי ישראל.

רבים מאיתנו אוהבים לטייל ומעדיפים טיולים ספונטניים בשבילי הארץ, באתרים ההיסטוריים, במעיינות ובנחלים. וחלק בלתי נפרד מהספונטניות שאנחנו כל כך אוהבים, הוא טיולים חינמיים באתרים לא מוסדרים, אתרים שמטופחים בידי הטבע בכבודו ובעצמו, אתרים שיד אדם טרם נגעה בהם. אם אתם נופשים ברמת הגולן, תוכלו למצוא הרבה אתרים כאלה; ואם אתם מתארחים בקיבוץ אורטל, תמצאו את כולם במרחק נסיעה קצרצר.

מוכנים להתחבר לטבע? כי הטבע מחכה לכם. הינה 4 נחלים מומלצים שתוכלו ליהנות מהם לגמרי בחינם, והם כאן ממש לידכם ברמת הגולן.

 

1. חניון האקליפטוס – נחל בניאס תחתון

אם אתם מחפשים אחר נחלים ברמת הגולן ללא תשלום, חניון האקליפטוס בנחל בניאס תחתון הוא מקום טוב להתחיל בו. מדובר בנקודת הכניסה לתוואי נחל הבניאס, ולמרבה המזל היא נגישה, היא חינמית ויש לה יתרונות רבים נוספים. יתרון אחד הוא כמובן היופי המדהים של המקום. יש בו קסם מיוחד שמנתק אותנו מהרעש של העולם ומכניס אותנו לשקט של הטבע.

יתרון שני הוא המים הרדודים כך שכולם יכולים להשתכשך במים – גם הגדולים וגם הקטנטנים – וליהנות שעות בשמש הנעימה או באיזורים המוצלים. אפשר לבלות במקום יום שלם וליהנות מפיקניק משפחתי מגבש בחיק הטבע או ממנוחה נעימה בצל העצים. מה צריך להביא בחשבון? המקום אומנם חינמי, אך אינו מוסדר. אין בו פחי אשפה, שירותים או דוכני קפה. את האשפה צריך לאסוף, השירותים הם הטבע (רק אל תלכלכו) ואת הקפה צריך להביא מהבית.

איך מגיעים? ווייז: 'חניון האקליפטוס – שדה נחמיה'.

 

2. נחל אל על

נחל אל על הוא אתר חינמי שאפשר להשתכשך בו, אשר מפגיש אותנו עם עוצמתו הפראית של הטבע. זהו נחל איתן שזורם בשצף כל ימות השנה ועובר לאורך הגולן עד שהוא חובר לנחל סמך ולנחל זכי במבואות הכינרת. האטרקציות המרכזיות והמפורסמות שבו הן המפל השחור והמפל הלבן. מומלץ לבקר בנחל בכל עונה, כאשר בקיץ יש יתרון משמעותי להנאה ממימיו הקרירים של הנחל.

כיוון שזהו מסלול טיול ברמת קושי בינונית, כדאי לחשוב היטב לפני שסוחבים את הקטנטנים בעליות ובמורדות שלו. עם זאת, לא חייבים לעשות את כולו, ואפשר בהחלט להסתפק בבריכה הטבעית שאליה נשפך המפל השחור או בבריכת המפל הלבן. הירידה אל המפל השחור אורכת כמה דקות. היא איננה פשוטה וצריך לעזור לילדים בדרך. אפשר להשתכשך בה וליהנות מבילוי יומי רגוע ונעים בטבע.

איך מגיעים למסלולים הקצרים של נחל אל על? ווייז: 'נחל אל על – המפל השחור' או 'נחל אל על – המפל הלבן'.

נחל על אל

צילום: ישראל אשד

 

3. המעיין החם במאגר בנטל

מאגר בנטל נמצא בסמוך לקיבוץ מרום גולן, והוא נחשב לאחד המאגרים היפים ברמת הגולן. מדובר במים תת קרקעיים שמוזרמים למאגר עקב פעולות קידוח של רשות המים המקומית. לעיתים מוזרמים למאגר מים חמים מדהימים היישר מבטן האדמה. המקום מתאים לבילוי נעים בכל ימות השנה- המים החמים מתאימים לשכשוך חורפי מפנק, והמים הקרירים מתאימים לטבילת קיץ מרעננת. המקום עצמו יפהפה ומתעטף בנופי הגולן המרהיבים שמזמינים את המטיילים להתפעל ולהתפעם.

איך מגיעים? ווייז: 'מאגר בנטל'.

 

4. בריכת הקצינים – נחל עין עלמין

אומנם מדובר רק במקווה של מי נחל – נחל עין עלמין – אך המקווה המדהים הזה ממצה את חוויית הנחל כולה. מדובר בבריכה בנויה ועתיקה שלפי המסורת שימשה את הקצינים הסוריים ששירתו בגולן לפני שעבר לידי ישראל. האתר הוא חינמי לגמרי ומתאים לטיול בכל ימות השנה. כמובן, העונה המתאימה ביותר לביקור היא עונת הקיץ. טבילה במי הבריכה הקרירים תעשה לכם את החופשה.

רוצים להפיק את המרב מהחוויה? הביאו איתכם מחצלת, צידנית ואולי גם איזה ספר טוב והתכוננו לבילוי יומי מקסים. בריכת הקצינים כוללת את כל הטוב שיש לגולן להציע – מים, טבע, נוף ושקט. מי צריך יותר מזה?

איך מגיעים? ווייז: 'עין עלמין בריכת הקצינים'.

עין עלמיין

צילום: יהודה וינברג

 

נחלים רבים, גולן אחד

אין כמו בילוי משפחתי רגוע בחיק הטבע, ונחלי הגולן הם הדרך האולטימטיבית ליהנות ממנו. מתארחים בצימרים של קיבוץ אורטל? הנחלים השווים ביותר של הגולן נמצאים ממש כאן לידינו. מוכנים לקפוץ למים? דברו איתנו וקבלו הדרכה, הכוונה והמלצה לבילוי משפחתי רטוב במיוחד.

שרית מעיין - מדריכת טיולים

אודות מחברת המאמר
שרית מעיין - מדריכת טיולים

התשוקה של שרית להיות מדריכת טיולים החלה כבר בגיל צעיר. היא גדלה במשפחה של מדריכי טיולים ולמדה על הטבע הישראלי ועל היתרונות בגילוי נפלאות ישראל לילדים ולמבוגרים כאחד. מאז ועד היום, חידדה את כישוריה, וקהל לקוחותיה המשבחים אותה על הידע, המקצועיות והאדיבות שלה.

מאמרים שאולי יעניינו אותך:

עין מוקש ברמת הגולן
עין מוקש – כל מה שרציתם לדעת
עין מוקש הוא יעד טיול אשר המתאים למטיילים ולנופשים שמגיעים א...
קטיף דובדבנים בקיבוץ אורטל
קטיף דובדבנים
האם חוויתם פעם את האביב בגולן? אין כמו האביב בגולן. באביב הגו...
עין קשתות- אום אל קנטיר
עין קשתות – אום אל קנטיר
הידעתם שאתם יכולים לבקר בכפר יהודי קדום בן 1,500 שנה בלי מכונית...