טיולי אופניים ברמת הגולן

פורסם בתאריך 06.09.22

הגולן הוא אחד מחבלי הארץ היפים שלנו, ורובנו לא מפספסים הזדמנויות לבקר בו. ואין פלא. הוא הרבה יותר מפיסת אדמה אי שם בצפון הרחוק. הגולן הוא היסטוריה מורכבת, רגשות עזים, התיישבות חלוצית, בזלת דחוסה, נופים מדהימים, רוגע ממכר, שלווה ויופי. הרבה הרבה יופי. יש דרכים רבות לחוות את הגולן, אך הדרך הטובה ביותר היא הדרך הבלתי אמצעית שמאפשרת מגע ישיר עם הירוק הצהבהב של האדמה – רק אנחנו, האופניים, הנופים והשקט.

טיולי אופניים בגולן היא דרך בלתי אמצעית שכזו. היא מאפשרת לכולנו – בכל גיל ובכל מצב – להרגיש את הדרכים, המסלולים והשבילים, לשאוף את האוויר הנקי, להיחשף לאור השמש המבריא ולרכוב עם הרוח לכל מקום שהאופניים ייקחו אותנו – לשבילים הפורחים של החרמון באביב, לכבישים הצרים והמתפתלים, לשדות ולמטעים של הקיבוצים, לסינגלים המרהיבים בשמורות הטבע או לגדות הנחלים. בין שהחלטתם על רכיבה משפחתית קלילה בשבילי הקיבוץ ובין שהחלטתם על המסלולים המאתגרים של הפסגות הגבוהות, חוויית רכיבה ברמת הגולן היא חוויה שונה לגמרי, ולא כדאי לוותר עליה. סקרנים? הינה כמה מסלולי רכיבה שווים שיאפשרו לכם להכיר את הגולן מקרוב.

 

טיול אופניים ברמת הגולן – זמן איכות משפחתי

טיול אופניים בגולן הוא זמן האיכות המשפחתי הטוב ביותר שיש. הגעתם לחופשה בגולן? החלטתם על סופ"ש בין אבני הבזלת? קפצתם לגיחה ספונטנית של בוקר שישי עם הצידנית ופק"ל הקפה? גם אם שכחתם את האופניים בבית, יש מקומות רבים שבהם תוכלו להשכיר אופניים וליהנות מטיול מהנה על שני גלגלים. אז מה דעתכם להתחיל את ההיכרות האמיתית שלכם עם הגולן ברכיבת בוקר מרעננת בקיבוץ? בתיירות קיבוץ אורטל מזמינים אתכם לחוויית רכיבה מהנה בין שבילי הקיבוץ, בכרמים, בשדות, במטעים, ברפת ובאורווה. תוכלו לקחת את כל המשפחה ולצאת לדרך. אל תשכחו לקחת מים ונשנושים. אם הקטנטנים מתעייפים, תנו להם לנוח מתחת לעצי הפרי, בחורשת האורנים, על חלקת דשא אקראית או ליד בריכת דגי הנוי. טיול רכיבה משפחתי בקיבוץ הוא חוויה בלתי נשכחת שלא תרצו להפסיק.

 

מסלולי טיולי אופניים מומלצים בגולן

נהניתם מהרכיבה המשפחתית הרגועה? רוצים לטעום קצת שטח? טיולי אופניים ברמת הגולן יש למכביר, אך לא תמצאו מסלול כה מרהיב כמו מסלול יער אודם ובריכת רם. אומנם מדובר במסלול מעגלי, אך הוא לא מתאים לרוכבים מתחילים. מסלול יער אודם ובריכת רם מסווג כמסלול בדרגת קושי בינונית אף על פי שמבחינה טכנית הוא נחשב קל. זמן הרכיבה המצטבר הוא שלוש שעות. כדי להגיע לבריכת רם תצטרכו לרכוב בירידה כ־500 מטר ולטפס בחזרה 500 מטר. אז איפה מתחילים? המסלול מתחיל בבריכת רם, ממשיך במסעדה, עובר דרך יער אודם ואל רום וחוזר לבריכת רם. כדאי לרכוב יחד עם רוכבים נוספים כדי להעצים את הרכיבה וליהנות מהנופים ומהחברה. לא רוצים לוותר על רכיבה משפחתית במסלול המקסים הזה? אין בעיה. תוכלו לבחור קטע קטן ממנו – בשבילי שמורת יער אודם למשל – וליהנות מרכיבה משותפת באוויר הצלול בין עצי החורש.

רכיבת על אופניים ברמת הגולן

 

רכיבת שטח על גג העולם – מסלולי החרמון

כל מי שמגיע לאתר החרמון בעונות האביב, הקיץ והסתיו (ואולי גם בחורף המושלג) פוגש אותם – את הרוכבים האמיצים שלא נרתעים מאתגרים ולא חוששים מרכיבה בנקודה הצפונית ביותר במדינה. אם אתם מנוסים ברכיבת שטח ויודעים שאין דבר שיכול להפחיד אתכם, אתם מוזמנים להעמיס את האופניים על האוטו, להזמין את השותפים לרכיבה ולהתחיל להעפיל אל פסגת החרמון. רכס החרמון מציע לרוכבים המנוסים מסלולי שטח רבים שמיועדים לרוכבים מגיל 13 ומעלה. מסלולי הרכיבה באזור החרמון יעסיקו אתכם כמה שעות טובות, אז אם אתם מגיעים בבוקר שישי, השתדלו להגיע כמה שיותר מוקדם כדי ליהנות ממזג אוויר נעים ולמצות את כל מה שהחרמון מציע לרוכבים המסורים שלו. מגיעים עם המשפחה? תנו להם להעביר את הזמן באטרקציות הקיץ הנהדרות של אתר החרמון. הביאו את האופניים של הילדים ותנו להם לרכוב בין אטרקציה לאטרקציה במפלס התחתון. מה יש? גם להם מגיע קצת שטח.

 

להרגיש את הגולן ברגליים

טיולי אופניים ברמת הגולן מציעים לנו קסם מיוחד שאין בשום מקום אחר. הרכיבה מאפשרת לנו להרגיש את הגולן ברגליים, לחוש אותו, לגעת בו, להריח אותו ולראות אותו כפי שהוא באמת – חבל ארץ יפהפה, עוצמתי, יחיד במינו ומעורר השתאות. רכיבה על אופניים בגולן היא חוויית רכיבה אחרת – ייחודית, יוצאת דופן ובלתי נשכחת. רוצים להכיר לילדים את נפלאותיו של הגולן ואת יופיו? רוצים בילוי משפחתי איכותי ומשמעותי? אל תוותרו על טיול אופניים בגולן, ואל תשתהו – הגולן מחכה לכם.

שרית מעיין - מדריכת טיולים

אודות מחברת המאמר
שרית מעיין - מדריכת טיולים

התשוקה של שרית להיות מדריכת טיולים החלה כבר בגיל צעיר. היא גדלה במשפחה של מדריכי טיולים ולמדה על הטבע הישראלי ועל היתרונות בגילוי נפלאות ישראל לילדים ולמבוגרים כאחד. מאז ועד היום, חידדה את כישוריה, וקהל לקוחותיה המשבחים אותה על הידע, המקצועיות והאדיבות שלה.

מאמרים שאולי יעניינו אותך:

טיול ברמת הגולן
4 מסלולי טיול ברמת הגולן בחורף
בעיני ישראלים רבים רמת הגולן הוא חבל ארץ מהיפים ביותר בישראל...
סדנאות שוקולד ברמת הגולן
איך לבחור סדנאות שוקולד ברמת הגולן
אם אתם מטיילים ברמת הגולן, הגיע הזמן לחוויית שוקולד איכותית ...
עין קשתות- אום אל קנטיר
עין קשתות – אום אל קנטיר
הידעתם שאתם יכולים לבקר בכפר יהודי קדום בן 1,500 שנה בלי מכונית...